Ключові етапи психомоторного розвитку дитини до року
Психомоторний розвиток – це процес набуття певних навичок, пов'язаних із становленням психіки, рухової та нервової системи дитини.
В процесі психомоторного розвитку вдосконалюються:
- велика моторика (рухова функція);
- дрібна моторика (координація рухів);
- мова та комунікація з оточуючими;
- мислення та розуміння.
1 місяць – реагує на джерело світла, стежить за предметами під максимальним кутом 45 градусів, заспокоюється від маминого голосу, намагається підняти голову, щоб побачити предмет.
2 місяць – фіксує погляд на предметі, агукає, реагує на маму короткою посмішкою, піднімає та утримує голову на короткий час, енергійно махає ніжками.
3 місяць – лежачи на животі, впевнено утримує голову, намагається самостійно взяти іграшку, очима шукає джерело звуку, чітко розрізняє знайомих людей.
4 місяць – лежачи на спині, притискає голову до грудей, коли тягнуть за ручки, намагається сісти, бере предмет однією рукою, впізнає улюблену музику, активно реагує на спілкування.
5 місяць – сидячи з підтримкою, утримує голову прямо, лежачи на животі, може утримувати однією рукою іграшку, дивиться на своє зображення в дзеркалі, переводить погляд з одного співрозмовника на іншого.
6 місяць – повертається на бік з положення лежачи, лежачи на животі, спирається на витягнуті руки, перекладає предмет із руки в руку, вибирає іграшку, розуміє емоції оточуючих, прислухається до шепоту.
7 місяць – сидить без підтримки, обертає долоні з іграшкою, намагається брати дрібні предмети, імітує мовлення, лепече, утримує пляшечку для годування.
8 місяць – лежачи на животі, вільно обертає головою, повертається зі спини на живіт, відштовхує м’яч, повторює сміх дорослих, п’є з чашки.
9 місяць – сидячи, бере предмет самостійно, повертає корпус, плескає в долоні, самостійно тягне в рот їжу, стукає предметом об предмет.
10 місяць – повзає на животі, упирається на руки з положення сидячи, бере дрібний предмет двома пальцями, реагує на слова заборони, дивується незнайомим звукам, повертається, якщо його звуть, повторює вираз обличчя дорослого, самостійно жує їжу.
11 місяців – тримаючись за опору, піднімається та переступає з ноги на ногу, кидає предмети у вказаному напрямку, виконує рухи на прохання, імітує прості жести.
12 місяців – однією рукою тримає предмет, а іншою з ним грає, розглядає картинки, спостерігає, як дорослі малюють, повторює прості слова, виявляє задоволення при похвалі, дістає предмети з їхньої коробки, вказує на предмети, запам’ятовує розташування предметів.
Варто зазначити, що усі діти розвиваються індивідуально. І деяке відставання у виконанні такої діяльності не означає однозначної затримки у психомоторному розвитку та може бути в межах норми. Якщо ви спостерігаєте значне відставання появи певних умінь та навичок, варто звернутися до фахівця.
Виявити відхилення у психомоторному розвитку може педіатр, невролог та ортопед. Відвідувати педіатра необхідно щомісяця, а невролога та ортопеда кожні 3-4 місяці у перший рік життя.
Коментарі
Ще немає коментарів!