Ключові етапи психомоторного розвитку дитини до року

Ключові етапи психомоторного розвитку дитини до року

Психомоторний розвиток – це процес набуття певних навичок, пов'язаних із становленням психіки, рухової та нервової системи дитини.


В процесі психомоторного розвитку вдосконалюються:

  • велика моторика (рухова функція);
  • дрібна моторика (координація рухів);
  • мова та комунікація з оточуючими;
  • мислення та розуміння.

1 місяць – реагує на джерело світла, стежить за предметами під максимальним кутом 45 градусів, заспокоюється від маминого голосу, намагається підняти голову, щоб побачити предмет.

2 місяць – фіксує погляд на предметі, агукає, реагує на маму короткою посмішкою, піднімає та утримує голову на короткий час, енергійно махає ніжками.

3 місяць – лежачи на животі, впевнено утримує голову, намагається самостійно взяти іграшку, очима шукає джерело звуку, чітко розрізняє знайомих людей.

4 місяць – лежачи на спині, притискає голову до грудей, коли тягнуть за ручки, намагається сісти, бере предмет однією рукою, впізнає улюблену музику, активно реагує на спілкування.

5 місяць – сидячи з підтримкою, утримує голову прямо, лежачи на животі, може утримувати однією рукою іграшку, дивиться на своє зображення в дзеркалі, переводить погляд з одного співрозмовника на іншого.

6 місяць – повертається на бік з положення лежачи, лежачи на животі, спирається на витягнуті руки, перекладає предмет із руки в руку, вибирає іграшку, розуміє емоції оточуючих, прислухається до шепоту.

7 місяць – сидить без підтримки, обертає долоні з іграшкою, намагається брати дрібні предмети, імітує мовлення, лепече, утримує пляшечку для годування.

8 місяць – лежачи на животі, вільно обертає головою, повертається зі спини на живіт, відштовхує м’яч, повторює сміх дорослих, п’є з чашки.

9 місяць – сидячи, бере предмет самостійно, повертає корпус, плескає в долоні, самостійно тягне в рот їжу, стукає предметом об предмет.

10 місяць – повзає на животі, упирається на руки з положення сидячи, бере дрібний предмет двома пальцями, реагує на слова заборони, дивується незнайомим звукам, повертається, якщо його звуть, повторює вираз обличчя дорослого, самостійно жує їжу.

11 місяців – тримаючись за опору, піднімається та переступає з ноги на ногу, кидає предмети у вказаному напрямку, виконує рухи на прохання, імітує прості жести.

12 місяців – однією рукою тримає предмет, а іншою з ним грає, розглядає картинки, спостерігає, як дорослі малюють, повторює прості слова, виявляє задоволення при похвалі, дістає предмети з їхньої коробки, вказує на предмети, запам’ятовує розташування предметів.

Варто зазначити, що усі діти розвиваються індивідуально. І деяке відставання у виконанні такої діяльності не означає однозначної затримки у психомоторному розвитку та може бути в межах норми. Якщо ви спостерігаєте значне відставання появи певних умінь та навичок, варто звернутися до фахівця.

Виявити відхилення у психомоторному розвитку може педіатр, невролог та ортопед. Відвідувати педіатра необхідно щомісяця, а невролога та ортопеда кожні 3-4 місяці у перший рік життя.


Коментарі

Вашу адресу електронної пошти не буде опубліковано.

Ще немає коментарів!

Школа для батьків, які розуміють цінність свободи та хочуть будувати здорові стосунки зі своєю дитиною

Підписатися на розсилку!

та отримуйте промокоди
та електронні пропозиції